Hiánypótló tanulmánykötet készült a validáció hazai lehetőségéről
Az Oktatási Hivatal gondozásában megjelent A képességek láthatóvá tételének és elismerésének lehetőségei Magyarországon című tanulmánykötet.A kiadványban megjelent írások a validációhoz kapcsolódó hazai törekvések, kezdeményezések és lehetőségek tárházát taglalják különböző megközelítésekből és szektorokból. A kötet bemutatja a validáció oktatási szektorokon túlmutató felfogását és gyakorlatát a vállalati és civil szervezeti világ szempontjából. A kiadvány felhívja a figyelmet a munkaerőpiaci megközelítés sajátos formájára, valamint a szakképzés és felsőoktatás validációs lehetőségeire is.
A nem formális és informális tanulás validálása az elmúlt évtizedben egyre fontosabb kezdeményezéssé vált a nemzetközi és nemzeti foglalkoztatáspolitikákban, szociálpolitikákban és oktatáspolitikákban. Ezzel összefüggésben az érvényesítési eljárások használatát számos uniós és nemzeti politikában és intézkedésben általánosan érvényesítették. Mivel a validáció egy többcélú, összetett eszköz, amelynek használata számos körülmény figyelembevételét igényli, fontos lépés volt az európai országok részéről az érvényesítés európai alapelveinek a kidolgozása és közzététele.
A többszerzős tanulmánykötetet Balogh Edit szerkesztette, bevezetőjét Derényi András jegyzi, a kiadvány szerzői: Borbély-Pecze Tibor Bors; Busch Beáta és Sándor Andrea; Farkas Emese és Hadrévy Borbála; Farkas Éva, illetve Kovács Anett Jolán.
A képességek láthatóvá tételének és elismerésének lehetőségei Magyarországon